• PSİKODRAMA
    • Sözden çok eyleme dayalı olan, bireyin sorunları yeniden canlandırarak aktarması istenilen bir psikoterapi yöntemidir.
    • Çocuk ve ergenler kuklalar aracılığıyla, sözel olmayan oyunlarda kendilerini ifade edebilirler.
    • Birey hiç yapmadığı ya da çok az yaptığı bir davranışı yönergeler, model alma, rol oyunu, sosyal pekiştireç ve düzeltici geri bildirimler aracılığıyla öğretmeyi hedefler.
    • Sosyal becerilerin kazandırılması ve davranış değişimi amaçlanır.

    Psikodramanın çocuk ve gençlerin gelişimi ve ruh sağlığına katkıları

    • Çocukların ve gençlerin becerilerinin gelişimine katkı sağlar.
    • Kendilerini daha iyi tanımalarına yardımcı olur.
    • Akranlarla ilişki kurma, ilişki başlatıp sürdürme, yabancılarla konuşma, istediklerini ve istemediklerini sözel olarak ifade etme en sık çalışılan becerilerdir.
    • Sorunlar, stresli durumlar ve olumsuz yaşam olayları ile başa çıkabilmelerinde yardımcı olur. Daha işlevsel baş etme becerileri geliştirmelerini sağlar.
    • Grup içinde kendini ifade etme, grup içinde var olabilme ve grupla etkileşim içinde hareket edebilmelerine olanak sağlar.
    • Çocuk ve gençlerin ile içindeki etkileşimde uygun şekilde yer alabilme ve ailesel sorunlarla baş edebilme becerileri kazandırır.

     

ETİKETLER:
  • DOÇ. DR. MUHAMMED AYAZ
  • 2 Şubat 2018
  • 314 Okunma